Jordgubbspaj

Igår lagades de jordgubbspaj för första gången i detta hem.
Aldrig vågat mig på de innan men måste erkänna de vart sjukt gott.


Jordgubbspajs recept

1L Jordgubbar

125 gram smör
3 dl Mjöl
1 dl socker
150gram mörk choklad
2 msk potatismjöl

1: Börja med att smöra formen, sen skiva jordgubbarna

2: Blanda Mjöl och socker och tärna ner smöret och blanda runt så den blir smulig

3: Häll över lite socker och potatismjöl över jordgubbarna

4: Grovhacka chokladen och strö över pajen, avsluta med smuldegen.

5: Strö lite socker över så blir den lite krispig, sen in i 225 grader i ugnen i ca 25 minuter.

6: Servera med Kall vaniljsås.

Smaklig måltid

Lite svenska jordgubbar till att börja med



Skurna med lite socker på.



Lite mörk choklad på




Smuldeg på toppen samt lite socker



Färdig att serveras.

Servarades med Vaniljsås och en stor mugg Te till Super gott.

Postat av: matilda

åh vad gott!



Gå gärna in på min smyckesaffär WWW.BAMBEE.SE där det just nu är 50% RABATT!

2010-08-07 @ 13:12:02
URL: http://typtilda.blogg.se/
Postat av: Emmelist

Tjeeeena brullan! Tänkte bara säga att jag har startat en till tävling om dom där populära kedjeringarna som du var med och tävlade om sist :D Hoppas du vill vara med även denna gång!



Ha en trevlig dag min sköna böna!

2010-08-25 @ 09:02:14
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback