Mer bus och bak

Idag var inskolningen så där, jag hade de jobbigt när jag lämnade henne.
Började med att jag försov mig, fast även hon var trött i morse så..
Sen ville hon inte äta frukost, så där var första dåliga.
Sen vid lämning så vart hon ledsen när jag skulle gå och började spruta ut sina krokodiltårar :(
De var riktigt jobbigt när man gick därifrån skar i hjärtat på mig att höra henne gråta och jag inte fick trösta henne.

Dagen flöt på med massor att göra och dom ringde inte så vid 15 så gick jag och hämtade henne och fick en jätte go och varm kram av min ängel när hon såg mig.
Duktig har hon varit också på dagis ätit 2 port mat och varit snäll och glad som alltid..

När vi kom hem vart de duschen för henne



Så glad vart hon över att komma hem och få duscha



Sen hade jag läst under dagen ett recept på en blogg jag följer http://bliminjast.blogg.se
och hittade en rulltårta, så ja det var en rulltårtsbakning idag också.




Rulltårta

3 ägg
1 ½ dl socker
1 1/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Fyllning:
Nutella
Vaniljsås


Gör så här:

Sätt ugnen på 225-250 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna, ca 30x40 cm.

Vispa ägg och socker till ett fast och pösigt skum.

Blanda mjöl och bakpulver. Rör ned det i smeten.

Häll sedan smeten i långpannan. Grädda i nedre delen av ugnen i 5-6 minuter, tills rulltårtan blivit ljusbrun.

Stjälp upp kakan på ett sockerstrött bakplåtspapper.
Lossnar den inte kan du pensla vatten på pappret.

Sen blandade jag nutella med lite vaniljsås så det blev krämigt och
bredde på och sen rullade jag ihop den.

*Mums*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback