Höstblåsor är inget att leka med

Nu undrar ni säkert vad är det??

Ja det gjorde jag med innan jag läste om det, för det är något som går just nu på dagis.
Det är blåsor som sätter sig i munnen i svaljet, på händerna och fötterna samt även på skinkorna..
Men jag har fått den oturen att jag har det i ansiktet och i munnen.
Så jag ser ut som en prickigkorv..

ett virus som smittar och kan sitta i minst en vecka..
Jag sökte på google om det och hittade att det brukar vara vanligt på barn upp till 10år
Vi vuxna får sällan de för vi har antikroppar mot de...
Men inte jag har inga just nu *lipar*

Så ja bild kommer ej upp så ugly är jag men länkar en länk om det för er som vill veta..


http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hostblasor/


Så akta er dom smittar och är jobbiga..
Dock kliar dom inte men dom är verkligen äckliga..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback