Sjukhus besök idag!!

Japp vaknade tidigt i morse och behövde kissa kl va runt fyra, tänkte inte just då på att jag hade blod på pappret (dock inte mycket) men gick och la mig igen.
Kl ringde fem sambon skulle upp snäll som jag är så är jag hans extra väcka kl.. Kände mig snuvig och fick snyta mig även där massa blod (vill säga näsblod)

Ja ja tänkte jag trött åter igen som jag var somnade om när han gick och kl ringde för att de var dags att gå upp.. Visste att jag inte skulle jobba idag eller va nästan hundra så dottern fick vara ledig hon också..

Gick upp va kissnödig igen och blodet fanns där igen tankarna for runt direkt då när jag var pigg så jag försökte ringa barnmorskan fick dock tag i en annan som gav råd att ringa till förlossningsakuten som tyckte vi skulle åka in på en kontroll för de var inte ok att blöda i v 26..

Kastade i oss sena frukosten åkte till KS och möta Sambo/dotterns pappa där så togs vi emot rätt snabbt. Fick lyssna på hjärtat i ca en kvart och allt såg bra ut där, sen började en rolig väntan på läkaren.. Dottern fick nog och började busa runt och vart rastlös så efter en fika och lite bus så åkte dom hem efter att ha varit så snälla och hållit mig sällskap..

Men efter en timmes väntan efter dom hade åkt så fick jag komma in. Vart undersökt och på mindre än två minuter var de klart inget var fel ????

Stod son ett ? Och inte riktigt hängde med.. Men Fick förklarats att de kunde ha varit i blod i urinet eller från livmoder men hos såg inga spår.
Så jag fick åka hem..

Men på vägen hem så började tankarna snurra rejält att den sista veckan har de varit lite sömn, sen mitt järnbrist. Så allt spelade väl in där och gjorde kroppen orolig..

Men han mår bra där inne och även jag mår bra då.
Så ikväll blir de sängen hela kvällen samt i morgon lämna henne på dagis (förskola för som som vill vara noga ;-))
Sen blir de hem och ta det lugnt till serier i en skön säng..

Med de Säger jag tack och hej trevlig kväll!!!


Postat av: Birgitta Rehn

Vad bra att du åkte in och kollade upp dig! Ska man alltid göra om det är något avvikande. Vill inte att ni läggs in på mitt jobb så här tidigt, nog för att vi är duktiga på att ta hand om dom små, men han har det bäst i magen ;)Kram Birgitta

2013-04-10 @ 22:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback